FANDOM

Ken Kaneki (金木 研, Kaneki Ken) Tokyo Ghoul ve Tokyo Ghoul:re isimli anime ve manga serilerinin baş kahramanıdır. Normalde Kamii Üniversitesi öğrencisi olan ve Japonca Edebiyatı öğrenimi alan Kaneki'nin hayatı Rize Kamishiro tarafından saldırıya uğrayıp daha sonrasında organları kendisine nakledilince birden bire değişime uğrar ve tek-gözlü ghoul olur. Anteiku'da yarı-zamanlı garson olarak çalışmaya başlayan Kaneki, bir ghoul olarak yaşamayı öğrenir ve Gözbantlı (眼帯, Gantai) olarak bilinmeye başlar.

Bir süre sonra Aogiri Ağacı tarafından kaçırılan Kaneki, işkence görerek birden bire büyük bir kişilik değişimine uğrar ve dostlarını düşmanlarından korumak ve Aogiri Ağacı'nı yok etmek adına bir grup kurar. Kakuja'sının görünümü kendisine Kırkayak (百足, Mukade) adını kazandırır.

Kishou Arima tarafından yenildikten 2 yıl sonra, Kaneki yeni bir kimlik olan Haise Sasaki (佐々木 琲世, Sasaki Haise) adı altında hayatını sürdürür. Yardımcı-Özel Sınıf bir dedektif olan ve Quinx Takımı'nın eski eğitmeni olan Haise, Tsukiyama İmha Operasyonu sırasında eski kimliğini ve hafızasını tekrar kazanır. Bu süreçten 6 ay sonrasında Kara Ölüm Tanrısı (黒の死神, Kuro no Shinigami) olarak bilinmeye başlar.

Arima'yı yenilgiye uğratıp Eto'nun planlarını açığa çıkardıktan sonra, ve Arima ve Eto'nun birlikte kurguladığı planın dünya barışını yerine getirebilecek bir tek-gözlü ghoul yetiştirmek olduğunu öğrenerek, Kaneki kendisine Tek-Gözlü Kral (隻眼の王, Sekigan no Ō) adını verir. O süreçten sonra, Kaneki Keçi isimli yeni bir grup kurar.

Görünüş Edit

Çocukken, Kaneki şuan sahip olduğu özelliklere aynen sahipti. Siyah saç, gri gözler, sıska bir vücut. Çelik Kiriş olayı sonrasında, Kaneki göbeğinden uzak olmayan sağ taraftaki nakli ameliyatından bir yara izi taşır. Normal zamanında gündelik kıyafetler giyerdi.

İşe giderken Anteiku garson üniforması giyerdi, siyah pantolon ve gri yelek, altında beyaz gömlek ve kahverengi bir kravat. Kakugan'ını doğru düzgün kontrol edemediği için sol gözüne medikal göz bandı takardı.

Ghoul maskesi deriden yapılmış ve siyah bir göz bandı ile birleşiktir. Dudaksız bir ağız ve kocaman dişlerden oluşan bir dizaynı vardır, ve boğazının iki tarafından cıvatalar çıkar, bu yüzden Frankeştayn'ı andırır.

Yamori tarafından işkence gördükten sonra, Kaneki'nin görünüşü değişti. Saçları tamamen beyazladı, tırnakları siyah bir renge büründü, ve vücudu daha kaslı bir şekle girdi. Kaneki siyah-beyaz kıyafetler tercih etmeye başladı ve savaş kıyafeti olarak vücuduna tam oturan deri bir vücut kostümü giydi.

Yıllar sonra Haise Sasaki olarak geri döndüğünde saçının üzeri siyahlamış ve beyazlığı azalmıştı. Bir ghoul dedektifi olarak beyaz bir trençkot, siyah gömlek, beyaz kravat we çizgili pantolon giydi. Kitap okurken yuvarlak camlı gözlükler takıyordu. Açık-artırma Baskını Operasyonu'ndan sonra saçı dahada siyahlamaya başladı ve beyazlık yok sayılır derecede azaldı.

Tsukiyama Ailesi Çökertme Operasyonu sonrası görünümü tekrar değişti. Saçı tamamen orijinal olan siyah rengine döndü ve Haise her zaman gözlük takmaya başladı. Arima Takımı'nın üniformasının siyah bir versiyonunu giydi, içinde bir siyah gömlek ve üzerine siyah uzun trençkot. Sürüngen pulları gibi şekil alan ellerinin üzerine kırmızı eldiven giydi. Arima'ya karşı olan ikinci savaşında, Haise vücuduna tam oturan deri bir vücut kostümü giydi.

Tekrar Ken Kaneki kimliğine oturduktan sonra ve kolları ve bacakları Arima tarafından tekrar tekrar biçildikten sonra saçı tekrar beyazladı. Dışarıya çıkarken sol gözünün üzerine tekrar medikal göz bandı takmaya başladı, ve iki kollarıda sürüngen pullarıyla kaplandı. Tek-Gözlü Kral ve Keçi'nin lideri olarak, Kaneki yakalı bir siyah palto giymeye başladı, altına ise kolsuz siyah bir tişört ve dirseklerine kadar uzanan kırmızı eldivenler.

Also on FANDOM

Random Wiki